Заняття яхтовим спортом стають все більш популярним видом хобі. І якщо кілька років тому яхта в Підмосков’ї сприймалася не інакше як розкіш і дивацтво, то сьогодні тільки в Московській області зареєстровано понад півтори тисячі маломірних суден.
Вітрильний спорт або Вітрильний світ?
Недостатньо купити яхту, необхідно витрачатися на її щорічне обслуговування. Тому наявність яхти є переконливим свідченням того, що у людини все відмінно з фінансовою стороною справ. І саме тому нерідко ділові люди купують яхти. Стати членом яхт-клубу престижно. Більш того, крім спортивних змагань, тест-драйвів яхт і вечірок, в стінах яхт-клубу нерідко вирішуються ділові питання. І те, що яхта стає приводом для неформального спілкування бізнесменів, багатьох влаштовує.
Звичайно, є серед членів яхт-клубів і справжні прихильники вітрильного спорту. Тоді, правда, крім невеликої моторної яхти тут, у них, як правило, є ще й вітрильна або моторна яхта побільше на морі. Тому що саме в морській стихії можна випробувати всі принади вітрильного спорту боротьбу з природою і з самим собою.
Але такі яхтсмени, швидше, виняток. Сьогодні набагато більш популярний так званий розслабляючий яхтинг, коли власник яхти зі шкіпером курсує від однієї Пристані до іншої, зупиняється то близько мальовничої галявини, то близько модного ресторану поруч з яким-небудь яхт-клубом.
власне, яхтою можна навіть не вміти керувати. Для того, щоб стати членом яхт-клубу, досить бути власником яхти.
Дурень вітрильним спортом займатися не зможе…
Серед яхтсменів популярна жарт: дурень вітрильним спортом займатися не зможе, а розумний не стане. Кажуть так тому, що сезон яхтингу далеко від моря короткий становить всього 34 місяці. А весь інший час потрібно вирішувати багато питань, пов’язаних з утриманням яхти де її зберігати, коли і як ремонтувати, міняти вітрила і т.п. і тому, перш ніж вступити до лав яхтсменів, потрібно гарненько зважити всі ЗА і проти і визначити для себе, а чи варто гра свічок.
відповідний розмір
заняття яхтовим спортом починається вже з вибору самої яхти. Якщо майбутній яхтсмен планує плавати в невеликих водоймах штучних водосховищах і маленьких озерах-то йому підійде і невелика яхта близько 7 метрів в довжину і не більше 14 метрів у висоту (в іншому випадку вона не зможе вільно проходити під мостами і лініями передач).
разом з вибором яхти потрібно задуматися і над вибором води. Адже заняття яхтовим спортом у невеликих водоймах швидко набридають. Так, будь-яке підмосковне водосховище яхта може перетнути за 5 хвилин. А проводити час на воді в дрейфуючому стані не саме захоплююче заняття. Звичайно, не рахуючи тих випадків, коли людині важливий тільки престиж і розслаблююча прогулянка.
Ходіння далекими маршрутами до Балтики, Волги, Каспію, Ладоги і Онеги пов’язане з різними труднощами: відсутністю заправок, проходженням шлюзів і т.п. Без досвідченого шкіпера не обійтися.
Все більше число власників відганяють свої яхти в Туреччину, Хорватію, Фінляндію. Утримувати там яхти виявляється дешевше, ніж у нас. А море дає прекрасну можливість займатися вітрильним спортом в повну силу.
Чартер яхт
Для того, щоб насолодитися прогулянкою на яхті, не обов’язково її купувати. Можна, як дорогий лімузин на весілля, взяти напрокат. У вітчизняних яхт-клубах яхту, як правило, дають напрокат разом зі шкіпером. При оренді яхти за кордоном відправлятися в плавання можна в повній самоті. Потрібно враховувати, що в сезон чартер яхт коштує в рази дорожче. І, звичайно, ціна буде тим вище, чим комфортабельніше яхта.
не століття ж плавати з капітаном
Людині, яка захопилася яхтингом, рано чи пізно набридає плавати під вітрилом зі шкіпером, хочеться абсолютної свободи. Після декількох виходів в море в гарну погоду, може виникнути оманливе уявлення, що заняття яхтовим спортом справа легка.
насправді, щоб стати хорошим яхтсменом, потрібні роки постійних тренувань. Але навіть якщо до позначки добре ще далеченько, потрібно постійно підвищувати свою кваліфікацію для цього існують теоретичні курси різного рівня, школа яхтсменів і т. д.