чи знаєте ви, що нетільки запорука тепла і тепла. Прагнучи зігрітися, ми можемо отруїтися… Вихотяби одного разу їздили вавтомобілі снеработающей пічкою, причому вмороз? Тоді виможете зрозуміти, чому подвигом дружин декабристів вважалася вже сама зимова поїздка всанях воглибину сибірських руд. Звичайно, нинішні засоби пересування набагато зручніше і комфортніше. Однак є одне але!
Шкода здоров’ю мипричиняємо, якщо довгий час знаходимося внеподвіжном, але не в автомобілі. Наприклад, намагаємося зігрітися взимку вгаражі, поки прогрівається движок авто. Илиже стоїмо впробке вхолодному тунелі. Продукти згоряння пального, вихлопні гази, що затягуються вмашину, призводять до отруєння. Іеслі незаглушити двигун іневибратися насвіжий повітря, можна втратити свідомість іугореть назавжди…
Негреемся вморозы!
Шкода для організму чадного газу (СО) невизивает сумніви навіть усамих запеклих скептиків. Клітинному результату призводить навіть зовсім мала концентрація близько 1%. Справа в тому, що з’єднання чадного газу сгемоглобіном крові перекриває надходження кисню до клітин головного мозку. Настає кисневе голодування, тобто задуха, що іприводить клітинномурезультат. Отруєння настає непомітно підвищена концентрація вкровісо викликає сонливість, разомлев втепле, засинає, ризикуючи непроснуться. Втім, при цьому зовсім необов’язково спати: вдихаючи тривалий час отруєне повітря, можна просто втратити свідомість, а можливість самостійно врятуватися в цьому випадку, на жаль, катастрофічно падає.
Нагадаємо ще раз, що небезпека фатального отруєння особливо висока, якщо вирешаете погрітися або осінні холоди, включивши грубку ідвігатель, взамкнутому просторі наприклад, взакритом гаражі (про це, швидше за все, знає кожен, оскільки дана ситуація безліч разів обігравалася вдетективних серіалах і серіалах). Однак невідомо, що ризик отруєння існує іпри зігріванні вавтомобілі, що стоїть на вулиці. Досить вибрати для паркування тихе ,низьке, закрите з двох сторін (щільноюрослинністю або стінами будівель) місце. При безвітряній погоді можливість проникнення всалон вашої машини вихлопних газів підвищується врази отамана недовго. Особливо це стосується любителів влаштовувати зимові побачення вавтомобілі поставив машину вукромное місце, грубку включив сильніше, ізмагнітоли ллється мелодійна музика, поруч приємна співрозмовниця… Арезультат таких посиденьок може бути самим плачевним. Іхорошо, якщо справа закінчиться тільки сильним головним болем ітошнотою.
Допоможи собі сам
Чтоже робити, якщо виуспелі вчасно відчути ознаки отравленіясо: головний біль, задуха, позиви блювоти, прискорене серцебиття? Обов’язково, негайно, глушите двигун івиходите ізмашіни насвіжий повітря. При незначному отруєнні чадним газом цього буває достатньо, щоб відчути себе краще.
Якщо постраждали Неви, топомощь полягає втехже діях: виводите потерпілого насвіжий повітря. Якщо отруєння занадто сильне ічеловек втратив свідомість, потрібно також визволити його ізмашіни. Можна спробувати привести отруївся вчувство, піднісши йому кносу ватку, злегка змочену нашатирним спиртом, а також розтерти нашатирним спиртом йому віскі. Нуі, звичайно, втакому випадку потрібно негайно викликати швидку допомогу.
Грубка вавто або Клімат-контроль?
Впринципі, сама посебе грубка вавтомобілі досить безпечна вплане отруєння чадним газом, якщо використовувати еевовремя руху автомобіля. Однак існує ризик застудитися, вийшовши на вулицю ізжарко натопленого салону, илиже підхопити алергічний риніт, надихавшись занадто висушеним повітрям всалоне. Тому нерекомендується врубати наповнену котушку грубку, навіть якщо вам дуже хочеться сидіти за кермом взимку в легкому одязі. Іненаправляйте струменя теплого повітря вліцо шкідливі наслідки такого обігріву можуть проявитися увас всильному бронхіті.
Згодом все більш популярною стає така опція, як Клімат-контроль. Авот з цим пристроєм невсе так однозначно.
Природно, вплане комфорту Клімат-контроль виграє упривичних кондиціонера іпечки. Воно іпонятно: грубка тільки гріє, Кондиціонер тільки охолоджує, авот Клімат-контроль дозволяє автоматично підтримувати бажану температуру. Якщо всалоні автомобіля похолодало, оннагреет його, якщо стало занадто жарко почне охолоджувати. Мало того, сучасні пристрої мають подвійну або потрійну зону контролю, тобто дозволяють встановити і відрегулювати обрану температуру в різних місцях салону, припустимо, 220 для водія і250 для пасажирів. Зрозуміло, що така установка комфортніше, ніж проста грубка вавто.
Єдиний мінус при цьому, поотзивам автовласників, саме відеальної автоматики. Отклимат-контролю важко домогтися, наприклад, щоб кногам надходило більше тепла (що без проблем регулюється вобичной грубці) онсоздает іподдержівает рівну однакову температуру для всієї зони. Аэто невсем иневсегда подобається.
Нарешті, як будь-який пристрій скондиціонером, Клімат-контроль неможе похвалитися ідеальною безпекою для здоров’я. Досить високий (особливо влітку) ризик підхопити нетільки застуду, ноіболее серйозні захворювання аж доангіни і запалення легенів. Крім того, залишається всиле иаллергическая реакція організму наслішком сухе повітря всалоне.
Нуі, напевно, варто подбати про своєчасну заміну фільтрів кліматичної установки, адже на них масово накопичується бруд, пил, розвиваються патогенні мікроби. Забруднені старі фільтри втрачають здатність якісно поглинати всю заразу ізвоздуха, івсем цим збудете змушені дихати вчасно поїздки.